Alla inlägg under januari 2012

Av malin - 30 januari 2012 13:07

Snart ska jag ta bussen in till Falun, för att träffa mina flickor Eve och Fia. Vi ska käka sushi på min kompis restaurang, han har nyöpnnat den, så man lär väl dit och stötta grabben! Säger det igen, grymt imponerad och stolt över dig! Hoppas verkligen att du lyckas stort! :D 


Sen när man kommer hem igen blir det plugg plugg och plugg. Måste bli klar med så mycket som möjligt, eftersom det händer en hel del nu i februari, dels får jag besök en hel helg och sen ska jag ner till Stockholm en hel helg, så då kommer det inte bli så mycket plugg tid över. Passa på medan man kan liksom. :)


Hoppas ni har en bra måndag alla, för det kommer jag att ha! 

Kram på er

Av malin - 25 januari 2012 11:23

Idag städar, diskar och tvättar jag för fullt. Får ju gäster hit på fredag, då gäller det att ha det fint :) Redan hunnit med en hel del. Ska även försöka hinna med en promenad idag med, plus att skriva mer på inlämningsarbetet som ska vara inskickat på fredag. Fulltecknad dag med andra ord. Men nu, fortsätta städa så jag blir klar nån gång!


 

Av malin - 24 januari 2012 20:22

Har bakat limpa nu på kvällen, tänkte dela med mig av detta goda bröd :)


Lingonlimpa

1 liter filmjölk

1 1/2 dl vetemjöl

1 kg rågsikt, vilket är ca 18 dl

3 dl sirap (jag använder brödsirap för mer smak)

4 tsk bikarbonat

2 tsk bakpulver

2 dl frysta lingon (jag använde lingonsylt)

1 dl solrosfrön (kan uteslutas)


Blanda allt detta till en jämn smet, fördela jämt i två avlånga formar som är smorda och bröade.


först ska det gräddas i 100 grader i 45 min

sen ska det ökas och gräddas i 175 grader i 35 min. 


låt svalna på galler, under bakduk. 


 

Av malin - 22 januari 2012 20:59

Just kollat klart på Så ska det låta på SVT1. Underbart program tycker jag. Och nytt ögongodis fick jag med. Jamie Meyer nämligen, hur kan jag ha missat denna ögonsten?  

Nu blir det varm choklad och kolla in Mamma Mia och drömma mig bort med Pierce Brosnan. Hoppas att eran helg blivit som ni tänkt er och mer därtill.


 

Här är "min" ögonsten Jamie   Bilden har jag hittat här!

Av malin - 21 januari 2012 15:07

Snart bege sig till Johanna för att umgås och vara gäst på hennes Oriflamevisning. :) Trevligt ska det bli, så här ser jag ut inför detta, all inspiration kommer från Emma 



Ha en bra kväll alla!     



Av malin - 21 januari 2012 10:03

Vill verkligen rekomendera min goda vän Emmas sminkblogg.  Hon visar steg för steg bilder och förklarar jättebra hur man får en lyckad sminkning. Jag som inte kan sminka mig, lyckas med hennes förklaringar.

Så vill ni ha inspiration, kika in där :D

Av malin - 20 januari 2012 20:25

Var in på Body shop idag, vilket slutade med att jag fick 3 body butter och en tvål med mig hem. Så nu kan jag vara mjuk och len till nästa år kanske :)... fast bara kanske...


 



Denna fick följa med hem bland annat, blir bra doft till våren som kommer :D 

Av malin - 19 januari 2012 10:38

 

  Idag ser jag ut såhär. rätt nöjd med utseendet idag :)


Ovido - Quiz & Flashcards