Alla inlägg den 6 september 2012

Av malin - 6 september 2012 17:06

Om mat, träning, vikt är väldigt jobbigt. Jag har haft ständiga tankar om att jag måste ändra på mig själv för att duga till. Att jag måste perfekt enligt ideal. 

Jag tänker ständigt på vad jag stoppar i mig. Och har jag ätit onyttigt nån gång under dagen händer det ofta att jag hoppar över en måltid, eller inte alls äter mer den dagen, bara för att ingen ska titta snett på mig. 


Idag fick jag en kommentar av en vän, han menade säkert inget illa med det, med vid det tillfället blev det bara fel. Vi var ute och åt, jag och Mr X, sen hör jag bakom mig "Hej Tjockis" Jag vände mig om och svarade "tjockis, jag? Var fan tittar du då" Jag vet om själv att jag inte är tjock men under hela måltiden hörde jag det inom mig och hade väldigt svårt att avsluta måltiden. 


Jag är inte Guds bästa barn, det vet jag, men snälla ni, ni som läser min blogg: Tänk er för innan ni nämner en liknande kommentar till någon. Även om det är menat som skämt för dig, kanske det inte tas som skämt för personen i fråga. 

Ovido - Quiz & Flashcards